صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

ترازوی فروشگاهی یا ترازوی صنعتی؟ نیاز شما چیست؟

ترازوی فروشگاهی یا ترازوی صنعتی

فهرست مطالب

در دنیای پیچیده خرده فروشی و عملیات صنعتی، ترازو ها دقت و قابلیت اطمینان را برای توزین به ارمغان می آورند. از خطوط شلوغ فروشگاه گرفته تا کارگاه های صنعتی، ترازو فروشگاهی و ترازوی صنعتی نقش مهمی در سودآوری دارند. در این مقاله به بررسی ترازو های صنعتی و ترازو های فروشگاهی می پردازیم و کارکرد ها، تفاوت ها و نقش مهم آن ها را در زمینه های مختلف توضیح می دهیم.

ترازوی صنعتی چیست؟

ترازوهای صنعتی دیجیتال سیستم های توزین با ساختاری مستحکم هستند که برای استفاده در شرایط سخت و محیط های غیر معمول صنعتی طراحی شده اند. این ترازوها برای عملکرد در محیط های خشن طراحی شده اند و دوام و دقت را برای اندازه گیری مقادیر زیادی از مواد یا محصولات فراهم می کنند.

کاربرد ترازوی صنعتی

همانطور که در بالا ذکر شد، ترازوی صنعتی فقط وزن دقیق را نشان می دهد. در واقع کاربرد اصلی سیستم های توزین صنعتی اعم از ترازو و باسکول صنعتی، نشان دادن وزن دقیق و مطمئن کالا می باشد. واحدهای صنعتی برای اندازه‌گیری مواد اولیه در کارخانه‌ها، بررسی موجودی، اطمینان از تعداد و وزن صحیح محصول ها برای فرآیند تولید و بخش مواد و تجهیزات صنایع مختلف از ترازو صنعتی استفاده می کنند.

تفاوت بین ترازو صنعتی و ترازو فروشگاهی

ترازوهای صنعتی برای مصارف سنگین در ساخت و تولید طراحی شده اند و بر دوام و دقت تاکید دارند. از سوی دیگر، ترازوهای فروشگاهی طیف وسیع تری از مشاغل، از جمله فروشگاه های خرده فروشی، سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های مواد غذایی و غیره را پوشش می دهند.

تفاوت اصلی ساختار قوی تر ترازوی صنعتی نسبت به مدل فروشگاهی است. از سوی دیگر ترازوهای فروشگاهی قابلیت های متنوعی را ارائه می دهند که صنعت خرده فروشی به آن نیاز دارد. به عنوان مثال قابلیت اتصال به کارتخوان های بانکی یکی از الزامات ترازو فروشگاهی است. داشتن حافظه شناسه محصول، اتصال به صندوق فروشگاهی، چاپگر لیبل، بارکدخوان و غیره. به عنوان بخشی از ظرفیت ترازو فروشگاهی و در نقطه مقابل تفاوت آن با ترازو صنعتی است.

ترازو صنعتی و ترازو فروشگاهی چگونه کار می کنند؟

ترازوهای صنعتی و ترازوهای فروشگاهی، در یک نگاه یکسان به عنوان ترازو های دیجیتال، بر اساس سنجش قطعه ای به نام لودسل عمل می‌کنند که نیروی اعمال‌شده (وزن) را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. سپس این سیگنال پردازش شده و به صورت دیجیتالی نمایش داده می شود و اندازه گیری های دقیقی را ارائه می دهد.

هر دو ترازو صنعتی و ترازو فروشگاهی دقیقا از همین مبنا برای سنجش وزن استفاده می کنند.

ترازو فروشگاهی چیست؟

ترازو فروشگاهی که در انگلیسی Point of Sales نیز نامیده می شود، بر خلاف ترازو صنعتی، قابلیت محاسبه هزینه های جزیی را دارد. این مدل ترازوی دیجیتال برای محاسبه وزن و قیمت تمام شده کالا و ارائه گزارش های مختلف فروش طراحی شده است. در انواع مختلف فروشگاه ها، ترازو فروشگاهی بخش مهمی از کل فرآیند فروش است.

ویژگی های ترازو فروشگاهی

ترازوهای فروشگاهی باید چندین کارکرد ضروری را برای برآوردن نیازهای محیط های فروش به همراه داشته باشند. این موارد شامل اندازه گیری دقیق وزن، زمان پاسخ سریع، اتصال به پایانه های بانکی، سهولت استفاده برای مشتریان و کارکنان، و قابلیت های یکپارچه سازی با سیستم ها و نرم افزارهای فروش است.

بازار هدف ترازو دیجیتال فروشگاهی؟

ترازوهای فروشگاهی در فروشگاه های مختلف، از فروشگاه های مواد غذایی گرفته تا عطاری و میوه فروشی کاربرد دارند. آنها در باجه های صندوق برای وزن کردن محصولاتی مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت و سایر اقلام فروخته شده بر اساس وزن استفاده می شوند. ترازو فروشگاهی نسبت به ترازوهای صنعتی قابلیت های متنوع تری را به همراه دارند. قابلیت هایی از جمله اتصال به کارتخوان های بانکی، لیبل پرینتر، بارکدخوان و صندوق فروشگاهی.

همانطور که تکنولوژی به پیشرفت سریع خود ادامه می دهد، ترازو های صنعتی و ترازو های فروشگاهی از این نوآوری ها عقب نمانده اند. ویژگی ‌های پیشرفته ‌ای مانند اتصال به اینترنت، تجزیه و تحلیل داده‌ ها و اتوماسیون فرایند توزین. ظهور ترازو های هوشمند که مجهز به قابلیت‌ های اینترنت اشیا (IoT) هستند، امکان ردیابی داده‌ ها در زمان واقعی، نظارت از راه دور و افزایش کارایی در صنایع مختلف را فراهم می‌کند.

نتیجه گیری

رابطه بین انواع ترازوها و کسب و کارها بسیار فراتر از اندازه گیری وزن و توزین است. از ترازو های صنعتی قدرتمند که زیر بنای فرآیند های تولید هستند تا ترازو های فروشگاهی دقیق که معاملات روزمره را هدایت می ‌کنند، این ابزار های دیجیتالی خداوندگاران نه چندان مشهود در زمینه دقت هستند. با در نظر گرفتن پیشرفت های دیجیتالی و فناوری در تمامی عرصه ها، بدون شک ترازو ها نقش مهم تری در فرم دادن به آینده تجارت و صنعت ایفا خواهند کرد، جایی که دقت و قابلیت اطمینان در اولویت قرار دارد.

دریافت مشاوره از کارشناسان صبا سنجش پند
جدیدترین اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه