صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

مقایسه باسکول کفی و باسکولت

مقایسه باسکول کفی و باسکولت

فهرست مطالب

سازندگان سیستم های توزین و صنعتگران توافق کرده اند که ترازوهای تولیدی باید با کاری که توسط ترازو انجام می شود مطابقت داشته باشند و بر اساس کاری که انجام می‌دهند دسته‌بندی شوند. بنابراین ممکن است در انتخاب ترازو مناسب برای کسب و کار خود اشتباه کنید. در چنین مواقعی باید از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید تا بهترین ترازویی که مناسب صنعت شما است را تهیه کنید.

دو نوع ترازو صنعتی که می توانند اقلام نیمه سنگین را وزن کنند و در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، باسکول کفی و باسکولت هستند. در این مقاله، این دو ترازو را تعریف کرده‌ایم و سپس برخی از شباهت‌ها و تفاوت‌ها را توضیح داده‌ایم تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

باسکول کفی

باسکول کفی یا باسکول صنعتی سنگین

ترازوهای کفی عمدتاً در مشاغل کوچک و بزرگ برای وزن کردن وسایل سنگین و حجیم استفاده می شود. آن ها بزرگتر از ترازو های صنعتی معمولی هستند و ظرفیت وزنی بالاتری نسبت به باسکولت دارند. کفی های صنعتی به طور عمده در انبار ها، بخش های حمل و نقل و کارخانه های تولیدی استفاده می شود. در بسیاری از موارد، این دو دستگاه می توانند شبیه هم باشند، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد که آنها را از یکدیگر جدا می کند. محدوده وزنی باسکول های کفی بین 1 تا 5 تن و اندازه صفحات آنها ۱ در ۱ یا ۲ در ۲ می باشد. لازم به ذکر است که امکان شخصی سازی پارامترها بر اساس نیاز کاربر نیز وجود دارد.

مزایای باسکول کفی

ظرفیت بارگیری بالا: باسکول های کفی نسبت به باسکولت ها بار های بسیار بالایی را تحمل می کنند و کاربرد فراوانی دارند و انتخابی ایده آل در صنایع سنگین هستند.

دوام بالا: این باسکول ها برای مقاومت در برابر شرایط سخت صنعتی طراحی شده اند، بنابراین برای کار در محیط های خشن که ممکن است ضربه، سایش و پارگی اتفاق بیفتد، انتخاب خوبی هستند.

باسکول کفه ای

معایب باسکول کفی

فضای مورد نیاز: کفی ها به دلیل اندازه صفحات خود به فضای بیشتری نسبت به باسکولت نیاز دارند، بنابراین می توانند برای مراکز کوچک تولیدی که با فضای محدود دست و پنجه نرم می کنند مشکل ساز شوند.

قیمت: ترازوهای کفی به دلیل تعداد زیاد مواد مورد استفاده در تولید و همچنین تقاضای زیاد در صنعت معمولاً گرانتر از ترازو صنعتی و باسکولت هستند.

باسکولت

اولین تفاوت واضح باسکولت کوچکتر بودن آن از نظر اندازه و وزن است، دلیل این امر طراحی این ابزار است که باید روی سطحی یا یک میز قرار گیرد. دلیل اینکه آن ها را ترازو رومیزی نیز می نامند این است که به طور مشخص با ترازوهای کفی متفاوت هستند و سبکتر و کوچکتر می باشند. باسکولت معمولا در آزمایشگاه ها، تولیدی های مواد غذایی و محیط های خرده فروشی استفاده می شود. ظرفیت این باسکولت ها از 150 تا 700 کیلوگرم با سایز صفحه 65 در 65 یا 75 در 75 می باشد.

البته همانند باسکول کفی، ابعاد و ظرفیت باسکولت نیز بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است.

مزایای باسکولت

تطبیق پذیری: بسیار جمع و جور و قابل حمل هستند و برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. قابل حمل بودن آن یک مزیت بزرگ نسبت به باسکول های کفی است و بسیاری از خریداران بسته به ماهیت کار از این باسکولت ها استفاده می کنند.

دقت: در مقایسه با کفی، در ظرفیت های پایینتر و اجسام کوچکتر دقیق‌تر می‌باشند.

معایب باسکولت

ظرفیت کمتر: باسکولت ها معمولاً وزن کمتری نسبت به ترازوهای کفی دارند. این باعث می شود تا وزن کلی این دستگاه بسیار کم باشد و ظرفیت کمتری نسبت به باسکول کفی داشته باشند.

محدودیت در سایز و اندازه: به دلیل کوچک بودن صفحه باسکول، ممکن است برای وزن کردن وسایل بزرگ یا حجیم مناسب نباشد. بنابراین، یک جسم می تواند وزن کمی داشته باشد و بتوان آن را اندازه گیری کرد، اما به دلیل ابعاد بزرگ آن نمی توان از باسکولت برای توزین آن استفاده کرد.

باسکولت

ترازو صنعتی و باسکول مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید

هنگام انتخاب بین باسکول کفی و باسکولت، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

چه نوع کالاها و موادی را وزن می کنید؟ اگر قطعات و تجهیزات بزرگ و سنگین را وزن می کنید، به احتمال زیاد باسکول کفی مناسب تر است. اگر برای وسایل کوچکتر و سبکتر می خواهید ترازویی داشته باشید، قائدتا باسکولت انتخاب بهتری است.

چقدر فضا دارید؟ در صورت محدود بودن فضا، باسکولت بهترین انتخاب است، اصولاً در چنین مواقعی صرفه جویی در فضا از اولویت بالایی برخوردار است.

بودجه شما چقدر است؟ باسکولت ها معمولاً هزینه کمتری نسبت به باسکول های کفی دارند، اما مهم است که ارزش و دوام و ماندگاری آن در طولانی مدت چقدر است و باید آن را در نظر گرفت.

نتیجه گیری

باسکول کفی و باسکولت هر دو مزایای خود را دارند و برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. با در نظر گرفتن نیازها و شرایط خاص خود، می توانید ترازوی صنعتی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ترازوهای متناسب می توانند کارایی، دقت و بهره وری را در عملیات توزین بهبود بخشند. اگر به اطلاعاتی فراتر از موضوعات مطرح شده در این مقاله نیاز دارید، لطفا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

دریافت مشاوره از کارشناسان صبا سنجش پند
جدیدترین اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه