صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

نکات خرید انواع باسکول

نکات خرید باسکول

فهرست مطالب

ترازو یکی از بهترین و مهم ترین محصولاتی است که در صنایع مختلف برای اندازه گیری تولیدات، محصولات، مواد مورد نیاز تولید و غیره استفاده می شود. می توان گفت امروزه بیش از 90 درصد صنایع و محیط های کار از ترازو و باسکول برای کنترل مواد اولیه و توزیع آنها در فرآیند تولید استفاده می کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، صنایع از ترازو و باسکول برای اطمینان از دقت در تمامی بخش ها و فرآیندها برای افزایش بهره وری استفاده می کنند. در این مقاله سعی داریم تمام جوانب و نکات مهم در خرید یک باسکول را نشان دهیم تا راهنمای مفیدی در تصمیم گیری شما باشد.

انواع باسکول

باسکول چیست؟

باسکول وسیله ای است برای اندازه گیری وزن اجسام سنگین و نیمه سنگین در صنایع مختلف مانند معدن، کشاورزی، داروسازی، صنایع غذایی، بسته بندی و ….

این دستگاه با استفاده از حسگرهای الکترو مکانیکی وزن اجسام را اندازه گیری می کند و اطلاعات مربوطه را روی نمایشگر صنعتی نمایش می دهد. استفاده از ترازو در فرآیندهایی مانند تولید، بسته بندی و توزیع کالا که همگی مبتنی بر توزین هستند، اجتناب ناپذیر است، زیرا به اندازه گیری دقیق وزن کمک می کند و تاثیر مثبتی در بهبود کیفیت و کارایی فرآیندها دارد.

انواع باسکول و مشخصات کلی آنها

واضح است که برای وزن کردن مواد و محصولات از معدن تا آزمایشگاه که وزن و حجم مواد بسیار متفاوت است، نمی توان از تجهیزات مشابه استفاده کرد. بنابراین بر اساس حداکثر ظرفیت توزین هر ترازو، محیطی که ترازو در آن استفاده می شود و تعداد دفعات توزین، باید از ترازو با ظرفیت توزین متفاوت برای پوشش تمامی موارد استفاده شود.

باسکول جاده ای

در صنعت کشور ما از باسکول جاده ای برای اندازه گیری و کنترل پارامترهای مختلف استفاده می شود. باسکول جاده ای وسیله ای پل مانند است که از سازه های فلزی یا بتنی مختلف ساخته شده است که می تواند برای وزن کردن وسایل نقلیه بارهای سنگین با ظرفیت های مختلف از 50 تن تا 500 تن استفاده شود.

باسکول جاده ای

امروزه ادغام فناوری با باسکول به صنایع این امکان را داده است که از خدمات تخصصی بهره مند شوند تا بتوانند در هنگام خرید باسکول جاده ای مدلی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای صنعتی خود مطابقت دارد. باسکول جاده ای 50 تنی و باسکول جاده ای 60 تنی بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد. این باسکول ها پر مصرف ترین باسکول های دیجیتال جاده ای در صنعت، کارخانجات و کارگاه ها، ساختمان سازی، گمرک و کشتیرانی، دامپروری، کشاورزی و معدن می باشند.

باسکول میدانی چرخ دار


باسکول چرخ دار یا میدانی راحتی حرکت را با دقت ترازو ترکیب می کند و برای صنایع و تولیداتی که نیاز به جابجایی وسایل توزین به مکان های مختلف دارند مناسب است. این ترازو برای صنایع و کارگاه ها، تولید، ذخیره سازی و تدارکات اهمیت ویژه ای دارد و در مکان هایی که قطعات مختلف باید دائماً اندازه گیری شوند استفاده می شود. این باسکول ها ترکیبی از ترازو های ثابت سنتی و مدرن هستند تا نیاز به جابجایی آسان در کارگاه را برطرف کنند.

باسکولت

باسکول ثابت

باسکول ثابت که از یک یا دو صفحه فلزی ساخته شده است می تواند ترکیبی قوی را به ارمغان بیاورد و در عین حال برای کارگاه های کوچک و متوسط ​​و صنایع نسبتا کوچک بسیار کاربردی است. به لطف سطح فولادی و استحکام بالای اجزای مورد استفاده، ترازو ثابت می تواند محصولات یک تا پنج تن را وزن کند.

این ترازوها در هنگام جابجایی نیاز به تمهیدات بیشتری دارند اما به طور کلی به دلیل ابعاد صفحه ترازو و وزن کلی آن جابجایی آسانی دارند. این باسکول ها برای فروشگاه های ضایعات، آهن فروشی ها، انبارهای توزیع مواد غذایی و … طراحی شده است. تمامی این ویژگی ها به همراه نمایشگر دیجیتالی که باعث افزایش سرعت کار می شود کمک می کند تا از ترازو با مقاومت بالا در نواحی فوق و در عین حال با دقت و سرعت بالا استفاده شود.

باسکول کفه ای یا باسکول کفی

باسکول کفی برای اندازه گیری وزن اجسام سنگین (از 1 تن تا 5 تن) که مستقیماً روی زمین قرار می گیرند طراحی شده اند. از این نوع ترازو در کارخانه های تولیدی، انبارها، مراکز توزیع و سایر ساختمان های صنعتی استفاده می شود. باسکول کفی که با نام باسکول پلت فرم نیز شناخته می شود، یک وسیله توزین اجسام نیمه سنگین است که برای اندازه گیری محصولات و مواد استفاده می شود.

باسکول کفی

باسکول کفی دارای یک صفحه نسبتا بزرگ (کفی باسکول) هستند که معمولاً از فولاد یا سایر مواد با دوام طراحی و ساخته می شوند. صفحه ترازو معمولاً روی زمین قرار می گیرد و جسم یا وسیله ای که قرار است وزن شود روی صفحه قرار می گیرد. به طور کلی باسکول کفی برای حمل آسان به نمایشگر ثابت متصل نمی شوند و در صورت لزوم می توان از نمایشگر در فاصله ای از سطح زمین استفاده کرد.

نحوه انتخاب یک باسکول قابل اعتماد برای خرید: روش های ارزیابی

با توجه به اهمیت استفاده از ترازو در صنعت، انتخاب و خرید ترازو با کیفیت و مطمئن بسیار حائز اهمیت است. اما چگونه می توانیم کیفیت باسکول را ارزیابی کنیم؟ در این بخش چند نکته در مورد ارزیابی کیفیت یک ترازو وجود دارد.

دقت اندازه گیری: البته اولین و مهمترین پارامتر ارزیابی برای خرید ترازو، دقت اندازه گیری است. ترازوهایی که وزن را به دقت اندازه گیری می کنند قائدتا انتخاب بهتری هستند. برای ارزیابی دقت می توان به مشخصات فنی ترازو و الزامات استاندارد تعیین شده توسط سازمان مربوطه مراجعه کرد.

دوام و عمر مفید: باسکول هایی با دوام و عمر مفید بالا هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش داده و مقرون به صرفه تر هستند. این موضوع را می توان با مطالعه نظرات و تجربیات دیگران با استفاده از معیارهای مختلف ارزیابی کرد.

قابلیت تنظیم و کالیبره کردن: ترازوهایی با قابلیت تنظیم و کالیبره کردن امکان تنظیم دقیق و سازگاری با شرایط مختلف کاری را فراهم می‌کنند. در ارزیابی کیفیت ترازو نیز باید به این موضوع توجه شود.

قابلیت اطمینان و پشتیبانی فنی: انتخاب ترازو از یک شرکت با سابقه و پشتیبانی فنی قوی، عملکرد بهینه و رضایت بیشتر را تضمین می کند. بنابراین تحقیق در مورد نظرات و نظرات کاربران و بررسی کیفیت خدمات و پشتیبانی شرکت های تولید کننده و تامین کننده می تواند به شما در انتخاب مقیاس مناسب کمک کند.

نکاتی برای خرید ترازو برای صنایع بزرگ و کوچک

هنگام انتخاب و خرید ترازو برای مشاغل بزرگ یا کوچک، ابتدا باید آنچه را که می خواهید و نیاز دارید به دقت در نظر بگیرید. در صنایع بزرگ، کنترل محصول و تولید در مقیاس بزرگ در نظر گرفته می شود، بنابراین ترازوهایی با قابلیت اتصال به شبکه های کامپیوتری، دقت بالا و توانایی اندازه گیری مقادیر زیاد مناسب هستند.

از سوی دیگر، صنایع کوچک ممکن است ترازوی قابل حمل و کارآمدی را که توانایی اندازه گیری سریع و دقیق را دارند ترجیح دهند. همچنین اهمیت انتخاب ترازو از شرکت های معتبر و معتبری مانند شرکت صبا سنجش پند که از نظر کیفیت و عملکرد قابل اعتماد هستند نیز برای هر دو نوع صنعت بسیار مهم است. در نهایت، انتخاب نوع مقیاس باید با توجه به محیط کار، نیازهای خاص صنعت، و محدودیت‌های مالی و فضایی انجام شود تا بهره‌وری و کارایی فرآیند در صنعت شما بهبود یابد.

قیمت و خرید باسکول

قیمت باسکول با توجه به مدل و مشخصات فنی آنها متفاوت است. عواملی مانند قابلیت های باسکول، دقت اندازه گیری، نوع اندازه گیری و ویژگی های اضافی مانند صفحه نمایش دیجیتال، قابلیت اتصال به شبکه های کامپیوتری، وای فای و کالیبراسیون تاثیر زیادی بر قیمت دارند.

شرکت صبا سنجش پند به عنوان یکی از پیشگامان صنعت توزین در ایران با ارائه ترازو های با کیفیت و مطمئن در بازار با قیمت های رقابتی و مناسب شمرده می شود. توصیه می شود قبل از خرید ترازو، با مقایسه و بررسی ویژگی ها و قیمت های مختلف موجود در بازار، انتخابی مقرون به صرفه و مطمئن داشته باشید.

در این صورت می توانید از تیم فروش ما کمک بگیرید.

دریافت مشاوره از کارشناسان صبا سنجش پند
جدیدترین اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه