صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

کالیبراسیون ترازوی صنعتی را فراموش نکنید!

کالیبراسیون ترازوی صنعتی

فهرست مطالب

ترازوهای صنعتی ابزارهای ضروری در بسیاری از صنایع هستند که اندازه گیری های دقیقی را برای کاربردهای مختلف ارائه می دهند. با این حال، کالیبراسیون منظم برای اطمینان از دقت ضروری است.

کالیبراسیون ترازوی صنعتی همچنین سود کسب و کار شما را تضمین می کند، تمام تمرکز ترازوی صنعتی انجام عملیات توزین با دقت بالا است، بنابراین کالیبراسیون باید در بالای فرآیند های معمول سرویس و نگهداری باشد تا از دقت ترازو اطمینان حاصل شود. در این مقاله نکات مهمی در مورد کالیبراسیون مقیاس صنعتی ارائه شده است.

کالیبراسیون ترازو صنعتی

کالیبراسیون ترازوی صنعتی چیست؟

کالیبراسیون، فرآیند مقایسه اندازه گیری یک دستگاه با وزن استاندارد شناخته شده برای اطمینان از دقت است. برای کالیبراسیون ترازوی صنعتی، اندازه گیری دقیق و قابل اعتماد را تضمین می کند. بنابراین، هر بار که می خواهید از کارکرد ترازو صنعتی یا باسکول مطمئن شوید، باید سابقه تست آن را بررسی کنید.

اهمیت کالیبراسیون در ترازو صنعتی

استانداردسازی ترازو های صنعتی به چند دلیل بسیار مهم است:

دقت: کالیبراسیون تضمین می کند که ترازو شما به دقت اندازه گیری می کند، که برای کنترل کیفیت و رعایت مقررات استاندارد مهم است. هر زمان که فرم های کنترل کیفیت در فرآیند های صنعتی تکمیل شود، اعتبار ارزیابی کیفیت به کالیبراسیون ترازوی صنعتی بستگی دارد.

قابلیت اطمینان: کالیبراسیون منظم قابلیت اطمینان را افزایش می دهد و عملکرد ثابت را تضمین می کند. در برخی موارد بسیار مهم است که عملیات توزین صنعتی برای بسیاری از نمونه ها با دقت ثابت تکرار شود و با تکرار زیاد عملیات، دقت تجهیزات تغییر نکند. در چنین مواردی، کالیبراسیون، یکنواختی عملکرد را برای همه موارد تضمین می کند.

صرفه جویی در هزینه: ترازوهای صنعتی دقیق می توانند از خطا های پر هزینه در اندازه گیری ها جلوگیری کرده و از ضرر و زیان کسب و کار شما جلوگیری کنند. فرض کنید عدم هماهنگی به موقع ترازوی صنعتی منجر به یک خطای اندازه گیری کوچک در هر عملکرد می شود، در ابتدا و در کوتاه مدت ممکن است این انحراف وزن تاثیر محسوسی بر کسب و کار شما نداشته باشد، اما اگر همین امر برای مدت طولانی اتفاق می افتد و در صورت انجام معاملات زیاد، بدون شک ضررهای پنهانی خواهید داشت که می تواند تجارت شما را با مشکلات جدی مواجه کند.

کالیبراسیون در ترازو

نکات اساسی کالیبراسیون برای ترازو های صنعتی

۱- کالیبراسیون منظم

ترازو صنعتی خود را به طور منظم برای اطمینان از دقت کالیبره کنید. تعداد دفعات اندازه گیری بستگی به کاربرد و اندازه توزین دارد، شما پس از مشورت با کارشناس فنی شرکت صبا سنجش پند به بهترین شکل متوجه این موضوع خواهید شد، ما قبلا فرم هایی را آماده کرده ایم که برای هر صنعت قابل تطبیق است و با بهترین قراردادهای تعمیر و نگهداری از باسکول و ترازو شما محافظت می کنیم.

۲- از وزنه های شاهد استاندارد استفاده کنید

برای اطمینان از دقت، وزنه های مرجع تایید شده توسط بخش استاندارد باید در طول کالیبراسیون استفاده شود. این وزنه ها تحت نظارت استانداردهای شناخته شده جهانی تهیه می شوند و نتایج قابل اعتمادی ارائه می دهند. در صورت عدم استفاده از نمونه مورد تایید اداره استاندارد، کالیبراسیون شما مورد اعتماد نیست.

۳- کالیبراسیون حرفه ای ترازو صنعتی

از خدمات کالیبراسیون حرفه ای استفاده کنید. متخصصین این حوزه مانند شرکت صبا سنجش پند مهارت ها و ابزارهایی برای اندازه گیری دقیق ترازو شما دارند. همچنین تجربه این افراد در دقت کالیبراسیون بسیار کمک کننده است.

۴- ثبت گواهی کالیبراسیون

ثبت کالیبراسیون ترازو صنعتی در هر بار یک سند خاص است. این مستندات می تواند به شناسایی روندها یا مسائل مربوط به مقیاس بندی در طول زمان کمک کند. همچنین مستندات این سند راهنمای خوبی برای کالیبراسیون های بعدی است.

۵- کالیبراسیون پس از تعمیر

اگر ترازو شما تعمیر یا جابجا شده است، برای اطمینان از دقت باید دوباره کالیبره شود. صرف نظر از اینکه چه مدت از آخرین کالیبراسیون گذشته است، ترازو باید هر بار که تعمیر یا جابجا می شود دوباره کالیبره شود.

نشانه های نیاز به کالیبراسیون ترازو صنعتی

چندین نشانه وجود دارد که ترازو صنعتی شما ممکن است نیاز به کالیبراسیون داشته باشد:

وزن از پیش تعیین شده نادرست: اگر ترازو هنگام تنظیم وزن از پیش تعیین شده یا مشخص وزن اشتباهی را نشان دهد، ممکن است ترازو نیاز به کالیبراسیون داشته باشد.

نمایش عدد وقتی وزنی روی ترازو وجود ندارد: وقتی چیزی روی ترازو وجود ندارد، نمایشگر باید عدد صفر را نشان دهد. در غیر این صورت، کالیبراسیون باید دوباره انجام شود.

اتصالات قطعات بدنه و لودسل: در صورتی که اتصالات بدنه به خوبی سفت و محکم نباشد باعث توزین نادرست می شود که در چنین مواردی نیاز به کالیبراسیون دارد.

کالیبراسیون یک ترازو صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

توصیه های سازنده: همیشه دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده ترازو را دنبال کنید.

دفعات استفاده روزانه: ترازوهایی که به طور منظم در طول روز استفاده می شوند ممکن است نیاز به کالیبراسیون بیشتری داشته باشند.

محیط کاری در مقیاس صنعتی: ترازوهای مورد استفاده در محیط های سخت صنعتی و تولیدی ممکن است نیاز به کالیبراسیون بیشتری داشته باشند.

الزامات دقت: اگر توزین دقیق برای تجارت شما حیاتی است، ممکن است لازم باشد ترازو خود را مرتباً تنظیم کنید. دقت مهم است و باید به طور مرتب بررسی شود.

کالیبراسیون ترازوی فروشگاهی

برخی از ترازو ها یک بار در ماه کالیبره می شوند، برخی دیگر فقط یک بار در سال کالیبره می شوند، ترازوهای صنعتی باید حداقل سالی یک بار با وزن مرجع تایید شده کالیبره شوند.

نتیجه گیری نهایی

کالیبراسیون منظم ترازوهای صنعتی برای اطمینان از دقت آنها بسیار مهم است. با پیروی از نکات تنظیم شده در این مقاله، می توانید عملکرد ترازو و باسکول خود را حفظ کنید و از معیارهای مناسب برای کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید، یک ترازو صنعتی که به درستی کالیبره شده باشد، دارایی ارزشمندی برای کسب و کار شما است. برای اطمینان از طول عمر و دقت باسکول خود، یک برنامه دقیق اندازه گیری منظم داشته باشید.

دریافت مشاوره از کارشناسان صبا سنجش پند
جدیدترین اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه