صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

۸ نکته در خصوص خرید ترازو فروشگاهی

۸ نکته خرید ترازوی فروشگاهی

فهرست مطالب

ترازوی فروشگاهی ابزار بسیار مهمی است که از قدیم الایام در موقعیت های مختلف برای اندازه گیری دقیق وزن کالا و مدیریت موجودی در بسیاری از فروشگاه ها استفاده می شده است. ترازوهای فروشگاهی به دلیل نیاز به دقت بالا، سرعت اندازه گیری و عملکرد قابل اطمینان، از نظر کارایی با سایر ترازوها متفاوت هستند.

نکات خرید ترازوی فروشگاهی


از آنجایی که فروشگاه ها و واحدهای تجاری نیاز به اندازه گیری وزن کالا به صورت منظم دارند و در برخی موارد نیاز به نظارت دقیق بر موجودی قفسه ها و انبارها دارند، ترازو فروشگاهی ابزار مهمی برای آنها محسوب می شود. در این مقاله سعی داریم با ذکر تمامی نکات اساسی و راهنمای کامل در انتخاب خرید ترازوی مغازه ای، مشاوره را به زبانی ساده توضیح دهیم.

امروزه فروشگاه ها ترازو فروشگاهی را انتخاب می کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد. ترازوهای دیجیتالی مختلفی وجود دارد که باید هنگام خرید ترازو مناسب برای نیازهای خود در نظر بگیرید. برخی از این ترازو ها عبارتند از:

  • ترازو فروشگاهی دیجیتالی ساده
  • ترازو فروشگاهی دیجیتال با چاپگر
  • ترازو فروشگاهی دیجیتال، چاپگر لیبل یا چاپگر بارکد

توجه به این موضوع می تواند مهمترین نیاز های کسب و کار شما را برطرف کند و هزینه احتمالی خرید ترازو در فروشگاه را تخمین بزنید. مبنای انتخاب نوع ترازو، محصولات و کالا هایی است که در کسب و کار خود ارائه می دهید و نیاز دارید که آن ها را توزین کنید.

ترازوی فروشگاهی استاندارد

۱- ویژگی ها و عملکردهای ترازو فروشگاهی را بر اساس کسب و کار خود انتخاب کنید

برخی از ترازوهای فروشگاهی دارای ویژگی هایی مانند اتصال به سیستم مدیریت موجودی، نمایشگر LED یا LCD، قابلیت توزین دوگانه، درج قیمت، ویژگی های ضد سرقت و … هستند که بسته به نیاز خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که انتخاب ترازو فروشگاهی با امکانات کامل ممکن است هزینه های بیشتری را در هنگام خرید برای شما به همراه داشته باشد، اما بدون شک این نوع اقلام همیشه بهره وری بالاتری دارند.

۲- علامت استاندارد ترازو فروشگاهی را بررسی کنید

مهم است که ترازوی فروشگاهی انتخابی شما مورد تایید سازمان ملی استاندارد باشد. تمامی ترازوهای فروشگاهی دیجیتال صبا سنجش پند قبل از عرضه به بازار در بخش کنترل کیفیت تست و آزمایش می شوند. در این زمینه شرکت صبا سنجش پند کمترین مشکل فنی را در بازار ایران دارد.

۳- به خدمات پس از فروش شرکت ها توجه کنید

در خرید ترازو فروشگاهی حتما به خدمات ارائه شده توسط شرکت ها توجه کنید تا پس از خرید کالا از حقوق خود مطلع شوید. ما در شرکت صبا سنجش پند مفتخریم که خدمات پس از فروش در زمینه ترازو فروشگاهی ارائه می دهیم که این اطمینان را می دهد که مشتریان در هر زمان می توانند با ما تماس بگیرند و هر مشکلی که داشته باشند در مدت زمان بسیار کوتاهی برطرف می شود. این خدمات شامل گارانتی ترازو، خدمات نگهداری و پشتیبانی فنی از مشتریان در زمینه نصب و استفاده صحیح از ترازو می باشد. علاوه بر این، شرکت صبا سنجش پند آموزش های لازم را به مشتریان خود ارائه می دهد تا بتوانند با کارکردها و قابلیت های ترازو فروشگاهی دیجیتال خود بهره وری بیشتری داشته باشند.

۴- به مشخصات ایمنی محصول توجه زیادی داشته باشید

قبل از خرید ترازو کارگاهی توجه به نکات فنی و ایمنی بسیار مهم است. ابتدا باید از صحت و کیفیت ترازو اطمینان حاصل شود. به عنوان مثال، بررسی شاسی ترازو و فریم های آن برای اطمینان از استحکام و پایداری آن مهم است. ویژگی های فنی مانند دقت اندازه گیری، ظرفیت و امکان تنظیم وزن صفر نیز باید در نظر گرفته شود. در نظر گرفتن محیط استفاده نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال، صفحه ترازو را باید در محیط خشک و دور از تماس با آب و مایعات قرار داد تا از آسیب و تلفات جلوگیری شود. نکاتی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید نیز شامل بررسی دستگاه های ایمنی مانند گواهی های استاندارد، سیستم های حفاظت از اضافه بار و قابلیت اتصال به سیستم های ضد سرقت است.

۵- نقش ترازو فروشگاهی در بهره وری و سودآوری فروشگاه

ترازو دیجیتال فروشگاهی یکی از مهمترین ابزارها برای بهبود بهره وری و سودآوری فروشگاه است که تقریباً هر خرده فروشی آن را می شناسد. با استفاده از ترازو فروشگاهی، خرده فروشان می توانند ارزش محصول را به دقت اندازه گیری کرده و مدیریت موجودی خود را بهبود بخشند. این دقت اندازه گیری و مدیریت به فروشگاه کمک می کند تا کمبود و ضایعات را کاهش دهد و به بهبود فرآیند خرید و فروش کمک کند. علاوه بر این، ترازو فروشگاهی می تواند نقش مهمی در کنترل قیمت داشته باشد. فروشنده می تواند با اندازه گیری دقیق ارزش کالا از ضرر و زیان مالی و اشتباهات جلوگیری کند و از بهترین موجودی بهره مند شود.

۶- چگونه بهترین ترازو فروشگاهی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

ترازو های دیجیتال فروشگاهی باید اندازه مناسبی برای کسب و کار شما داشته باشند. بستگی به محصولی که اندازه گیری می کنید و اینکه چه وزنی دارد، شما باید ترازو با ظرفیت بهینه را انتخاب کنید. لطفا توجه داشته باشید: هنگام خرید ترازو فروشگاهی، حتماً وزن کالایی را که وزن می‌کنید به خاطر داشته باشید و بر اساس آن ترازو مناسب را انتخاب کنید. همچنین محیط استفاده از ترازو بسیار مهم است. به عنوان مثال محصول مورد استفاده در مناطق شمالی و جنوبی کشور از نظر هوای خشک و بارندگی شدید با سایر مناطق متفاوت است.

بهترین ترازوی فروشگاهی

۷- قیمت ترازو فروشگاهی

برای کسب و کارها، دستیابی به ترازو فروشگاهی مناسب گام مهمی در بهبود عملکرد و سودآوری است. در این راستا انتخاب ترازوی دقیق و با کیفیت متناسب با نیازهای خاص و اندازه فروشگاه تنها با بررسی ویژگی ها و مقایسه قیمت بین برندهای مختلف قابل دستیابی است. ابتدا، مشخصات فنی مانند دقت اندازه گیری، ظرفیت توزین و سرعت خواندن وزن باید به دقت بررسی شود. سپس، اتصال به دستگاه های دیگر، اتصال Wi-Fi، حافظه داخلی برای ذخیره اشیا، سرعت چاپ و غیره.

۸- گارانتی ترازو

دریافت گارانتی و خدمات پس از فروش خوب از شرکت های معتبر پارامتر دیگری است که بر تصمیم شما برای خرید نهایی ترازو فروشگاهی تأثیر می گذارد.

دریافت مشاوره از کارشناسان صبا سنجش پند
جدیدترین اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه