صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

توزین نوار نقاله

توزین با دقت و سرعت بالا

توزین نوار نقاله وسیله ای کاربردی در زمینه اندازه گیری وزن مواد است که این فرآیند را با دقت و سرعت بالایی انجام می دهد. در طراحی این ترازو از تسمه ای استفاده شده است که بر روی غلتک های فلزی نصب می شود و مبنای حرکت مواد و محاسبه وزن آنها می باشد. به این ترتیب فرآیند اندازه گیری وزن مصالح پیوسته و مستمر بوده و به بهبود روند کار و افزایش کیفیت کار نیز کمک می کند.

نوار نقاله چیست؟

امروزه تسمه نقاله در بسیاری از زمینه های کاری مورد استفاده قرار می گیرد که کاربرد اصلی آنها در زمینه جابجایی و حمل مواد می باشد. همچنین با این دستگاه ها می توان فرآیند جابجایی و حمل مواد را بسته به شرایط کاری به صورت افقی، اریب و ترکیبی انجام داد.

با این حال، کارخانه های سیمان و سنگ، معدن زغال سنگ، معدن شن و ماسه و غیره با مواد سنگین همراه هستند. در برخی از زمینه های کاری برای این منظور در کنار جابجایی و حمل مواد، اندازه گیری و ثبت وزن آنها ضروری است. از سیستمی به نام توزین نوار نقاله استفاده می شود.

استفاده از این ماشین آلات بسیار حائز اهمیت است زیرا در این کارگاه ها، تشخیص صحیح مواد اولیه و اندازه محصولات تاثیر زیادی در میزان سود و زیان فرآیند کار دارد. با استفاده از سیستم اندازه گیری می توان وزن مواد را به صورت مکرر و منظم در چرخه تولید اندازه گیری کرد و این مقادیر پس از ثبت برای بررسی بیشتر در فایل ها ذخیره و ذخیره می شوند.

این سیستم علاوه بر افزایش کارایی باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود و استفاده از آن کمک زیادی به توسعه و رشد پروژه می کند.

سیستم توزین نوار نقاله

سیستم توزین نوار نقاله

انواع توزین نوار نقاله

توزین تک لودسل

توزین تک لودسل یکی از اولین نسل های توزین دینامیکی است که به توزین تک نقطه ای نیز معروف است. در طراحی این سیستم توزین نوار نقاله از لودسل استفاده شده است که در زیر هرزگرد قرار می گیرد.

اگر بار روی دستگاه به طور ناموزون توزیع شود، گشتاور وزنی بر روی لودسل ایجاد می شود و خطای سیستم را افزایش می دهد. به همین دلیل این ترازوها برای کار با صنایع بزرگ به اندازه کافی دقیق نیستند.

 

توزین دو لودسل

توزین دو لودسل نوع دیگری از سیستم توزین هستند که برای حل مشکل توزین تک لودسل طراحی شده اند. در این اندازه گیری ها مشکل گشتاور جرمی حل می شود و بنابراین دقت بالایی دارند.

از طرفی استفاده از این وزنه ها کار متخصصین نصب را از نظر چیدمان و اندازه گیری تسهیل می کند. از معایب اندازه گیری با دو لودسل می توان حداقل مساحت اندازه گیری و حداقل تعداد نمونه برای اندازه گیری را نشان داد.

توزین چهار لودسل

با پیشرفت علم و فناوری به جای یک لودسل و دو لودسل از ترازوهای پیشرفته مانند چهار لودسل استفاده می شود. در این دستگاه ها نقاط ضعف و خطای سایر دستگاه های اندازه گیری یافت نمی شود به همین دلیل در بسیاری از پروژه ها اهمیت زیادی دارند.

مزایای توزین نوار نقاله

توزین نوار نقاله دارای مزایا و ویژگی های زیادی در رابطه با طراحی و کاربرد آن می باشد که در این بخش به ارائه آن ها می پردازیم.

از ویژگی های توزین نوار نقاله می توان به دقت اندازه گیری بالا، نمایش وزن مواد عبوری از دستگاه، ذخیره سازی داده ها بر اساس تاریخ و زمان و امکان استفاده از آن در سایر شیفت های کاری، نشانگر خرابی و امکان مشاهده اطلاعات از راه دور اشاره کرد.

علاوه بر این، استفاده از این تجهیزات با مزایای متعددی همراه است که از جمله آنها می توان افزایش ظرفیت تولید و صرفه جویی در هزینه های عملیاتی را برشمرد. کاهش نیاز به اختیارات مدیریتی و استفاده از فضای کمتر از دیگر مزایای آن است. این باعث می شود که این دستگاه ها در زمینه های مختلف کاری مورد استفاده قرار گیرند.

توزین نوار نقاله

کارخانه تولید باسکول کفی

کاربردهای توزین نوار نقاله

این سیستم با توجه به مزایا و قابلیت های فراوانی که دارد کاربرد گسترده ای دارد که می توان به استفاده از این دستگاه ها در صنعت فولاد و پتروشیمی اشاره کرد. همچنین این تجهیزات در کارخانه های دام و طیور کاربرد فراوانی دارد.

از دیگر کاربردهای ترازو می توان به استفاده در کارخانه های شیشه، کاشی و سرامیک اشاره کرد. البته استفاده از توزین نوار نقاله محدود به این موارد نیست، این ابزار در کارخانه های خاک رسی، معادن زغال سنگ و شن و ماسه کاربرد زیادی دارد.

لوگو صبا سنجش پند

چرا صبا سنجش پند؟

اصالت کالا
صبا سنجش پند بواسطه نمایندگی‌های خود تنها محصولات اوریجینال و با کیفیت عرضه می‌نماید.
تولیدکننده باسابقه
صبا سنجش پند با سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت در صنعت توزین ایران
خدمات پس از فروش
فروش آغاز همکاری طولانی مدت ما با شرکای تجاری خود می‌باشد.

قیمت سیستم توزین نوار نقاله

معمولا قیمت سیستم توزین نوار نقاله به بهای تمام شده، نام شرکت سازنده آن، برند لودسلها، گارانتی و خدمات پس از فروش و رقابت بازار تعیین می شود.

جهت خرید باسکولت می‌توانی با کارشناسان صبا سنجش در تماس باشید تا با دریافت مشاوره رایگان، محصول مناسب نیاز خود را خریداری کنید.

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه