صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

۵ ویژگی ترازو های دیجیتال امروزی!

۵ ویژگی ترازو های دیجیتال امروزی

فهرست مطالب

تعداد بسیار زیادی از صاحبان کسب و کارها نیاز به استفاده از ترازوی فروشگاهی دارند. میوه فروشی ها، سبزی فروشی ها، پروتئینی ها، اغذیه فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای و غیره. این به دلیل الزام قانونی است که همه مغازه ها از ترازوی فروشگاهی دیجیتال با دقت بالا برای تجارت خود استفاده می کنند. علاوه بر این نیاز، تصور اینکه فروشگاه های بدون ترازوی فروشگاهی دیجیتال قادر به انجام تعداد زیادی تراکنش در طول روز باشند، دور از ذهن است.

اما بریم سراغ ویژگی‌های ترازورهای دیجیتال امروزی که بسیار مهم هستند:

۱- ایجاد درکی مشترک بین فروشنده و خریدار

همانطور که در بالا به اختصار اشاره شد، ترازوهای فروشگاهی هم مورد تایید خریداران و هم فروشندگان هستند، زیرا معاملات تجاری را تسهیل کرده و تضاد آنها را کاهش می دهند. استفاده از این ابزار قیمت محصول را با توجه به وزن آن تعیین می کند و از اشتباهات معاملاتی جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که باسکول های صنعتی و فروشگاهی مورد تایید اداره ملی استاندارد از حقوق خریداران و فروشندگان در برابر احتمال خطا و ضرر محافظت می کند.

۲- ترازو دیجیتال باید ضد آب باشد

اگرچه الزامی نیست که ترازو ضد آب باشد، اما ترازوهای فروشگاهی معمولاً ضد آب هستند و نسبت به مدل هایی که این ویژگی را ندارند عملکرد بهتری دارند. اگر مرتبا از ترازو در مغازه در شرایط مرطوب یا گرد و غبار استفاده می کنید، حتما ترازویی خریداری کنید که استانداردهای حفاظت از آب و گرد و غبار را رعایت کند.

این ویژگی بیش از سایر مشاغل مورد نیاز قصابان، ماهیگیران و میوه فروشانی است که دارای محیط مرطوب هستند. با ترازو دیجیتال ضد آب، تمیز کردن ترازوهایی که مکررا با مواد غذایی در تماس هستند راحت تر می شود که به نوبه خود تمیز نگه داشتن ترازو در این محیط را آسان تر می کند.

۳- امکان جستجوی محصولات بر اساس کد قیمت (PLU).

یکی از مهمترین الزامات ترازو فروشگاهی، داشتن حافظه کافی برای تعریف محصولات مختلف است. مزیت کدهای جستجوی قیمت (PLU)  این است که به کاربران این امکان را می‌دهند تا قیمت ‌های محصول را از قبل در حافظه ترازو فروشگاه ذخیره کنند و با فشار دادن یک کلید به راحتی آنها را برای دسترسی به داده‌ های قبلی فراخوانی کنند.

این ویژگی روند فروش را سرعت می بخشد، رضایت مشتری را افزایش می دهد و نیازی به به خاطر سپردن اطلاعات قیمت محصولات را از بین می برد! این دکمه ها همچنین می توانند برای ساده سازی رابط کاربری علامت گذاری شوند. نکته اصلی استفاده از این قابلیت کاهش ضریب خطا به صفر است زیرا استفاده از این قابلیت امکان خطای اپراتور را شگفت انگیز می کند.

۴- قابل حمل بودن

یکی دیگر از ویژگی های مهم ترازوی فروشگاهی یا مغازه ای قابلیت حمل آن است که مزیت بسیار مهمی است. برای صاحبان مشاغلی که فقط از ترازوی فروشگاهی در مشاغل خود استفاده می کنند، این امر کاملاً ضروری نیست. با این حال، اگر یک تجارت سیار دارید که اغلب در نمایشگاه ‌های تجاری محلی و فصلی شرکت می‌کند، قابل حمل بودن اندازه فروشگاه شما بسیار مهم می‌شود. به یاد داشته باشید که در حالی که ترازو باید قابل حمل باشد، دقت آن در حین حرکت نیز باید حفظ شود.

۵- عملکردهای جدید ترازو دیجیتال فروشگاهی

باید باور داشته باشیم دورانی که ترازو فقط وزن را نشان می داد، گذشته است. در عصر فناوری، ترازوی فروشگاهی دیجیتال باید از قابلیت های به روز پشتیبانی کند و بتواند با سایر فناوری ها ادغام شود. برخی از این موارد در زیر به اختصار توضیح داده شده است:

استفاده از بلوتوث در ترازو دیجیتال

بلوتوث یک ویژگی مدرن نیست، اما کاربرد آن در سیستم های توزین کاملا جدید و کاربردی است. با استفاده آسان از بلوتوث در ترازو دیجیتال، می توانید آن را به دستگاه دیگری مانند چاپگر متصل کنید و داده های ضبط شده روی صفحه را چاپ کنید.

این ویژگی عمدتا به این دلیل مفید است که نیازی به نوشتن دستی جزئیات ندارید. سابقه تراکنش چاپ شده سند نهایی برای ردیابی تعداد کل اقلام، تعداد کل بارهای فروخته شده و خریداری شده است.

ترازو دیجیتال Wi-Fi

در حال حاضر می توانید ترازو فروشگاهی مجهز به Wi-Fi، LAN، USB و RS232 را از ما می توانید خریداری کنید و به راحتی ترازو خود را به اینترنت متصل کنید تا تغییر بزرگی در فرآیندهای توزین فروشگاه خود تجربه کنید. امروزه اگر ترازو فروشگاهی به ندرت به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد و اتصال آن به سایر تجهیزات فروشگاهی ضروری است، تنها راه ایجاد چنین سیستم پیشرفته ای استفاده از عملکرد اتصال اینترنتی ترازو فروشگاهی است، بنابراین در خرید آن تردید نکنید.

ترازوهای خرده فروشی باید به طور منظم با رایانه ها، چاپگرها و ابزارهای دیگر برای بهبود کنترل کیفیت، مدیریت زنجیره تامین، تلاش برای ردیابی سفارشات حمل و نقل و ذخیره شواهد مستند ارتباط برقرار کنند. وقتی صحبت از خودکارسازی فرآیندها به میان می‌آید، ترازو می‌تواند با تجهیزات دیگر ارتباط برقرار کند و نحوه انجام فرآیندها را کاملاً تغییر دهد.

با سفارشی سازی ترازو، ترازو دیجیتال خود را داشته باشید!

آیا ترازو شما توزین ساده را انجام می دهد یا در زمینه های دیگر نیز نقشی دارد؟ بیشتر ترازوها فقط برای توزین اولیه طراحی شده‌اند، بنابراین اگر به یک ترازو ساده برای قطعات و مقادیر یا خواندن سفارش‌ها نیاز دارید، با ترازوهای متحرک و سایر ویژگی های تخصصی دیگر کاری ندارید. یک ترازو فروشگاهی با ویژگی های مناسب و نرم افزار مرتبط برای پشتیبانی از همه این عملکرد ها به شما این امکان را می دهد که از یک ترازو چند منظوره با قیمتی مقرون به صرفه استفاده کنید.

قبل از خرید ترازو، چه صنعتی و چه دیجیتال، در نظر بگیرید که آیا عملیات تجاری شما به نگهداری اطلاعات بالایی برای نمایش و جمع‌آوری داده یا سایر عملکردها نیاز دارد و آیا می‌خواهید ترازو قابل ردیابی و شمارش باشد یا خیر. اگر به این موارد نیاز دارید، کافی است با مشاورین ما در تماس باشید تا ترازو دیجیتال شما را طراحی کنند!

نتیجه گیری

برای خرید ترازوی دیجیتال، ابتدا باید شناخت خوبی از گردش کار خود داشته باشید و بر اساس آن ترازو خریداری کنید. فراموش نکنید که برخی از ویژگی ها اجباری هستند و هر ترازو دیجیتالی باید این قابلیت ها را داشته باشد. از سوی دیگر، برخی از ویژگی های مدرن مانند امکان اتصال به اینترنت و بلوتوث به شما این امکان را می دهد که ترازو را با فرآیندهای محیط کار خود هماهنگ کنید که در نوع خود به طور کلی بر فضای کار شما تأثیر می گذارد.

دریافت مشاوره از کارشناسان صبا سنجش پند
جدیدترین اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه