صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

چگونه استاندارد سازی باسکول جاده ای را انجام دهیم؟

استاندارد سازی باسکول جاده ای

فهرست مطالب

استانداردسازی باسکول جاده ای، که به عنوان کالیبراسیون نیز شناخته می‌شود، یک گام مهم اطمینان از اندازه‌گیری دقیق وزن است. در این مقاله موضوعات اصلی استاندارد سازی باسکول جاده ای به صورت خلاصه ارائه شده است.

اهمیت استاندارد سازی تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق

استانداردسازی به سیستم های مختلف اجازه می‌دهد تا داده ها را به اشتراک بگذارند و به طور موثر از آنها استفاده کنند. بدون استانداردسازی، برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات بین سیستم های مختلف چالش برانگیز خواهد بود.

استانداردسازی تجهیزات برای حفظ کیفیت داده‌ها ضروری است. هنگامی که داده ها استاندارد می‌شوند، تشخیص خطاها و اطمینان از دقیق بودن آنها بسیار آسان‌تر است.

استانداردها ابزارهای ایده آلی برای کمک به افزایش استفاده از فناوری ها و محصولات جدید و در نتیجه بهبود کسب‌و‌کار ها هستند. استاندارد سازی تجهیزات به شما کمک می‌کند از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید و سود شرکت را تضمین کنید.  

به یاد داشته باشید، فرآیند استانداردسازی باید با کسب‌و‌کار شما سازگار و کامل باشد تا حداکثر سود را تضمین کند. بهترین حالت استاندارد سازی باسکول جاده ای به میزان استفاده از باسکول و شرایط کاری و نگهداری آن بستگی دارد. در ادامه فرآیند استاندارد سازی باسکول جاده ای به تفصیل شرح داده شده است.  

استاندارد سازی باسکول جاده ای

بررسی خروجی هر لودسل

اولین مرحله قبل از شروع فرآیند کالیبراسیون بررسی خروجی تمامی لودسل ها است. بررسی در جعبه اتصال انجام می‌شود تا وزن اندازه‌گیری شده از هر لودسل در کل سیستم باسکول ارزیابی شود تا در صورت نیاز خروجی همه آنها یکسان شود. این اقدام تضمین می‌کند که محموله قرار گرفته بر روی باسکول بدون توجه به محلی که بار بر روی باسکول قرار گرفته به درستی توزین می‌شود. فراموش نکنید بازرسی لودسل همیشه باید توسط تکنسین های مجرب انجام شود. ما در صبا سنجش پند با تشکیل کادری مجرب این فرآیند را برای شما انجام می‌دهیم. 

کالیبراسیون کلی باسکول جاده ای

هر باسکول کامیون کش باید مرتباً کالیبره و آزمایش شود تا از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل شود. کالیبراسیون باسکول جاده ای برای هر عملیاتی، به ویژه برنامه هایی که نیاز به استفاده قانونی برای تجارت دارند، بسیار مهم است. نکته مهم اینکه باسکول ها حتما باید توسط یک شرکت خدماتی که توسط سازمان استاندارد ملی تایید شده است کالیبره شود.

استاندارد سازی باسکول جاده ای

فاصله کالیبراسیون ها

فاصله کالیبراسیون باسکول بر اساس فراوانی استفاده، الزامات برنامه فردی و دستورالعمل های کشوری و محلی تعیین می‌شود. هر بخش از باسکول باید آزمایش شود و گزارش های دقیق آن باید به مشتری و اداره استاندارد دولتی ارائه شود.

به یاد داشته باشید، که روشهای نسبتا محدودی برای استاندارد سازی سیستم های توزین دیجیتال وجود دارد و نیاز به تخصص بالایی دارد، به همین دلیل شرکت‌های اندکی این خدمات را ارائه می‌دهند. ما مفتخریم که با تجربه بیش از یک دهه فعالیت در این حوزه هر ساله چند صد باسکول جاده ای را استانداردسازی می‌کنیم تا عملکرد آنها دقیق و قابل اعتماد شود. 

دریافت مشاوره از کارشناسان صبا سنجش پند
جدیدترین اخبار و مقالات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه