صبا سنجش پند
عضو گروه صنعتی پند

آشنایی با باسکول فرغونی

باسکول فرغونی

فهرست مطالب

باسکول فرغونی یکی دیگر از محصولات کاربردی صنعت توزین است که با هدف اندازه گیری وزن محتوای درون فرغون طراحی و تولید شده است. استفاده از ابزارهای مختلف برای توزین مواد در شرایط متفاوت یکی از اساس طراحی ابزارهای توزینی است.

به دلیل وزن اجسام و جنس آنها نمی‌توان همیشه از یک باسکول یا ترازو واحد برای توزین تمامی اجسام و اقلام استفاده کرد. مثلا ترازوی صنعتی برای استفاده در کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط استفاده می‌شود، باسکول کفی در سالن کارخانجات با تولید بالا مانند شرکت‌های کاله و دامداران و سن ایچ استفاده میٰ‌شود و باسکول جاده ای در خروجی و ورودی همین کارخانجات با هدف توزین مجموع اقلام و اجسام وارد و خارج شده کاربرد دارد. با این تفاسیر می‌توان متوجه شد که ابزار توزینی بایستی متناسب با حجم و ابعاد مواد به کار برده شده در فرآیندهای مختلف انتخاب شود. در این مقاله در مورد باسکول فرغونی، کاربرد و ویژگی های آن توضیحاتی ارائه شده است.

باسکول فرغونی چیست؟

باسکول فرغونی با هدف به کارگیری در مجتمع های صنعتی تولید شده است. این باسکول هیچ شباهتی به فروغن‌ های معمولی ندارد، چرا که بایستی تمامی المان‌های آن با هدف سهولت توزین طراحی شوند.  

این باسکول ها در ظرفیت های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند اما به صورت معمول ظرفیت توزین آنها ۵۰۰ کیلوگرم است. باسکول فرغونی به دلیل سهولت کاربرد و قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف یکی از ابزارهای محبوب توزینی محسوب می‌شود.

باسکول فرغونی

مشخصات عمومی باسکول فرغونی

همانطور که می‌دانید هر باسکول یا ترازویی از یک سری اجزا تولید شده است که تک تک آنها می‌توانند از کیفیت ضعیف تا عالی تهیه شوند. در این بخش برخی از مشخصات عمومی باسکول فرغونی شرح داده شده است تا آشنایی بیشتری با این محصول پیدا کنید.

لودسل باسکول فرغونی

لودسل باسکول فرغونی از نوع خمشی است که می‌توان آن را از برندهای مختلفی تهیه کرد. یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این باسکول برند لودسل استفاده شده در آن است.

نمایشگر باسکول فرغونی

نمایشگر باسکول فرغونی از نوع ساده است و نیازی به استفاده از نمایشگر های پیشرفته نیست. البته که اگر مشتریان درخواست نمایشگر پیشرفته داشته باشند قابل نصب است. به طور کلی نمایشگر هایی که قابلیت هایی از قبیل ثبت اطلاعات در حافظه را دارند و می‌توان به اطلاعات توزین آنها دسترسی داشت برای این باسکول مناسب هستند.

چرخ باسکول فرغونی

چرخ دار بودن این باسکول یکی از مزایایی است که نیاز آن را در هر صنعتی که از مواد فله‌ای استفاده می‌کنند مشخص می‌کند. این قابلیت امکان جابجایی در مسافت‌های کوتاه و بلند را در مجموعه تولیدی فراهم می‌کند. مواد مختلف علاوه بر اینکه در بین واحدهای مختلف جابجا می‌شوند، توزین هم می‌شوند. به عبارتی ۲ عملیات به صورت همزمان انجام می‌شود.

استفاده از چرخ های با کیفیت قطعا بر سرعت و سهولت جابجایی مواد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

طراحی ارگونومیک با هدف سهولت بارگیری و تخلیه آسان

طراحی این باسکول به دلیل اینکه بایستی محتویات آن به صورت دستی بارگیری و تخلیه شود و در صورت لزوم جابجا شود بسیار بایستی با دقت انجام شود. طراحی ارگونومیک کمک می‌کند یک ابزار که با هدف انجام کار خاصی تولید شده است، با کمترین زحمت و بیشترین بهره‌وری و با در نظر گرفتن سلامت کاربر آن هدف را دنبال کند.

باسکول فرغونی

بدنه باسکول فرغونی

در مورد بدنه اول از همه بایستی در مورد جنس آن صحبت کنیم. با توجه به اینکه بدنه باسکول دائما با موادی که توزین می‌کند در تماس است بایستی از مقاومت الکتریکی و شیمیایی بالایی برخوردار باشد تا در مقابل ضربات ناگهانی و محیط های خورنده به راحتی آسیب نبیند. البته فراموش نکنید که بخشی از مقاومت شیمیایی با انتخاب صحیح رنگ تامین می‌شود. 

این محفظه ها در مواردی که مواد توزینی حساس باشند به صورت درب دار طراحی می‌شود. درب محفظه باسکول فرغونی کمک می‌کند تاثیر محیط بر عملیات توزین کاهش یابد. و در آخر هم ابعاد بدنه باسکول حائز اهمیت است که بایستی متناسب با ابعاد و اندازه موادی که توزین می‌کند طراحی شود.

کاربرد باسکول فرغونی؟

کاربرد اصلی باسکول فرغونی برای تمامی موادی است که به صورت فله ای یا کیلو ای خرید و فروش می‌شوند. بر همین اساس اصولا در مراکز فروش مصالح ساختمانی و حتی در پروژه‌های عمرانی سنگین کاربرد دارد. 

علاوه بر این مورد، جابجایی و اختصاص غلات و خوراک دام و طیور در مجتمع های بزرگ نگهداری دام و طیور هم با استفاده از این باسکول انجام می‌شود. مرغداری ها و دامداری ها برای محاسبه دقیق مواد مصرفی دام و طیور از باسکول فرغونی استفاده می‌کنند. 

برای خرید این محصول با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا تمامی اطلاعات فنی و جزئیات را در اختیار شما قرار دهند.

دریافت مشاوره از کارشناسان صبا سنجش پند
جدیدترین اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید در ۱۰ ثانیه